Heart Chat Bubble - Tillbaka!

Tillbaka!

publicerat i ♡ Vardag;
Hej på er!
Jag har absolut inte glömt bort er, eller slutat blogga. Det har bara varit så sjukt mycket i livet. Jag har börjat min utbildning, fotografi! Klassen är bra, och lärarna lika så. Vi är ett blandat gäng när det kommer från ålder till orter i Sverige.
Jag har redan lärt mig mycket och har mycket kvar att lära. Det som jag personligen tycker är lite jobbigt är dock alla dessa uträkningar som ska sitta. Bländare hit. slutartid dit, iso där och sedan ska man räkna ut sensorstorlek, och vad man har för avbildningskala osv. Men, det är bra man lär sig så kan man sen.
 
Så, lite mer om själva utbildningen och vart vi är just nu kanske!?
I dag arbetar vi med just att räkna ut avbildningsskala, samt efter lunch ska vi få reda på hur vi ska tagga bilder i PS (photoshop). Annars dom veckorna som varit innan har vi gått in lite på bländare, exponeringar, fotohistoria. LR (lightroom) och PS (photoshop).
 
Varje vecka har vi nått som heter klasshägning. Det innebär att vi varje måndag får ett tema att jobba inom, sen ska den bilden tas, redigeras och printas samt sättas i ram för kommande tisdag veckan därpå. Det är alltid lika roligt och se vad dom andra tagit för bilder, vad deras tolkning är av temat. Denna vecka har vi övernaturligt/andlighet. Jag har tagit en väldigt mörk, naken bild på en väninna. Som jag väljer att inte lägga ut här, vill ni se den får ni gå in på min instagram - photobytessie

Vi har även fått ett projekt, som ska vara klart tills den 5 oktober. Det ska tas 3-6 bilder och sedan även ett självporträtt samt att en text ska läsas in om våra bilder. Bilderna ska gå i temas "när livet förändras". Det är ett sammarbete vi gör med afasikursen på skolan. Än har jag bara idèer som snurrar i huvudet, inga direkta planer.

Nå väl, det var lite om livet i nu. Nu måste jag rusa vidare!
Jag ska försöka uppdatera lite oftare här inne. Lovar inget, men försöka kan man ju alltid! :)
 

(denna bild togs till temas, frysen rörelse)
 

Kommentera inlägget här ↴