Heart Chat Bubble - Konstant smärta..

Konstant smärta..

publicerat i ♡ Vardag;
 
Under en period på 4 veckor har jag gått med en underlig känsla. Först trodde jag bara det var mensverk. Men en frukstansvärd sådan som jag aldrig varit med om tidigare. Sen spred sig värken från äggstockarna till även ryggen, sen har det flyttat runt och till slut, i går rättare sagt så kände jag att nått är verkligen helt galet här. 

Jag hade ingen aptit, ingen ork, så otroligt ont så jag inte kunde röra mig, sitta, ligga eller stå! Jag började även må illa. Jag ringde 1177 och första samtalet sa dom jag skulle ringa gyn för att boka tid. Men sen igår när jag varit vaken någon timme ringde jag 1177 igen och berättade att jag framför allt hade tagit ett gravtest för att iaf utesluta den faktorn. Jag är inte gravid! Jag förklarade att smärtan gått över mer till vänster sida och kändes mer tryckande och som i tarmen, jag berättade även att jag nu fått problem att gå på toa och göra nr två. 

Kvinnan jag pratade med sa direkt att hon skulle skicka ett meddlande till hälsovårdcentralen så jag fick en akut tid. Efter samtalet ringde det och en tid blev bokad. Två timmar senare var jag på hälsovårdcentralen. Jag fick lämna ett urinprov och dom tog ett litet stick prov med blod i fingret. En liten stund efter dom gjort det kom läkaren och jag fick beskedet att jag har en kraftig urinvägsinfektion. 

Jag fattade ingenting. Men tydligen så har jag inte dom "vanliga" symtom som man tänker sig när man har det. Alltså att kisset luktar, eller att det svider när man går på toaletten och kissar. Men proverna visade att så var det och allvarligt med. Eftersom det börjat gå mot ryggen så var ju mina njurar i fara. Ja jösses!! Det hela slutade med att jag fick hämta ut antibiotika som jag ska äta 2 tabletter av i 10 dagar. Morgon och kväll. 

I dag spänner det mer nere vid underlivet, och magen. Men smärtan jag bär på just nu är så otroligt mycket lättare än det jag burit på dom senaste veckorna. Jag är så otroligt envis, drar mig för sjukvården för känner att jag alltid blir dömd innan dom lyssnar på det jag säger på grund av den enkla anledningen att jag är överviktig. Men när smärtan tog över och jag kände jag ville dö, så tog jag det allvarligt och tack och lov tog tag i det. 

Efter ett samtal med min mor tidigare i dag så insåg jag att jag har fått denna infektion inte genom att vara ute och sitta kallt ute som kanske är det vanliga. Nää, utan genom att sitta hemma, i soffa och kontorstol. Jo du läste rätt, det är nämligen så att jag haft runt 13 -15 grader här hemma under en längre period. Elementen har inte fungerat som dom skall göra. Inte första året det händer. Jag har fått upp värmen lite till 19 via ett el-element ja lånat av vänner dock, men det är ej på när jag sover, eller inte är hemma. Men i dag ringde jag och fick äntligen tag på rätt person, två vaktmästare var hit och bankade och grejade med elementen. Nu känns dom lite varmare, jag har inte haft på el-elementet och det är just nu 21 grader. Jag är glad och tacksam. 

Tanken att det hade kunna blivit så otroligt mycket värre och farligt finns i mitt huvud när jag skriver detta inlägg. Var rädd om er, lyssna på era kroppar! 

Kärlek, Kramar And Rock´n Roll / Tessie

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Usch vad jobbigt och jag brukar också dra mig för lite länge innan jag ringer sjukvården. Kramis

2:a kommentar, skriven , av madabouttea.se:

Usch inget kul det där! Jag får ofta problem med mina njurar, jag har nämligen väldigt lätt för att få njurstenar och njurbäckeninflamation. Förut hade jag ofta urinvägsinfektion men sen fick jag njursten för något år sedan och sen dess har det varit så här. Märks när jag fått i mig för mycket salt osv för då har jag alltid ont i njurarna. Tex äter jag en påse chips så vet jag till 100% att dagen efter har jag ont i njurarna.

3:e kommentar, skriven , av sarah :

aa det gör man =) .. låter bra jo det är bätre med mig

4:e kommentar, skriven , av Matilda Berlin:

Men fyyy! Hoppas det går över snabbt nu <3

5:e kommentar, skriven , av Alice Lindström:

Vad jobbigt! hoppas det löser sig!

6:e kommentar, skriven , av Gabriella :

Men usch såå tråkigt!! <3

7:e kommentar, skriven , av My:

Usch!! Vilken tur att du ändå fick hjälp i sista sekund så det inte blev allvarliga komplikationer... Skönt att du fått upp värmen också :)

8:e kommentar, skriven , av sara:

Usch det lät inte kul! Men skönt att det verkar gå åt rätt håll iallafall med smärtan.Hoppas det försvinner fort!

9:e kommentar, skriven , av MADDISENJ.SE:

Men fy stackare!! Skönt att du fått behandling nu och hoppas det ger med sig helt inom kort! Kram

10:e kommentar, skriven , av Josäfin Andersson :

nej men fy vad jobbigt!! Ursh, men tur att de kom på det snabbt. Du får krya!!

11:e kommentar, skriven , av Jasmine:

Vad skönt att du mår bättre! Usch, verkligen inte roligt att må så dåligt - till följd av för kall lägenhet. Hoppas att värmen håller i sig och att du snart mår bra mycket bättre. <3

(Sent) Svar: Vad roligt att du återupptagit bloggandet. Hoppas att du stannar kvar!

Kram

12:e kommentar, skriven , av Miss Baby Peaches:

Fy vad hemskt! Hoppas verkligen du blir av med det snabbt!

13:e kommentar, skriven , av sarah :

ajg da vad har hänt da ??

Kommentera inlägget här ↴