Heart Chat Bubble - Spelning och Stugmys!

Spelning och Stugmys!

publicerat i © Foto, ♡ Vardag, ♬ Musik;
Vilken fantastisk helg det har varit. Fredagen börjad med att J kom på kvällen och vi myste till massa goda ostar och varandras sällskap. På lördagen klev vi upp, mumsade frukost och rörde oss in mot stan och replokalen för att möta upp grabbarna i bandet för att sedan ta oss mot Järvsö, där vi skulle spela på Kick saloon senare på kvällen. 
 
När vi kom dit började jag och J med att åka till stugan som han fått lånat av sin vän. Så otroligt snällt. I vanliga fall om dom själva inte är där så hyr dom ut stugan. Det får plats 10 st att sova där utan problem. En otroligt mysig stuga.  


(Några snabba bilder från stugan)
 
Efter vi lämnat av lite saker i stugan åkte vi ner till saloonen där grabbarna höll på att lasta ur alla saker för att börja rigga. Vi var där runt 13 tiden och hade på oss till 16 att rigga. Mitt i allting inser min gitarrist att han glömt sina två gitarrer i sin bil som står kvar i Hudiksvall samt sin dator. Jag och J tog på oss att åka tillbaka och hämtade dom, så sagt och gjort! 
 
Vi var tillbaka igen strax innan 16 och vi hann kolla ljudet lite. Sen var det dags att äta en bit mat. Vi splittades lite, så några åkte i väg hem och jag samt J och min gitarrist och trummis gick och åt en bit mat. Efter vi käkat drog vi 4a till stugan. Tände en mysig brasa, plockade fram lite fika och kaffe. Satt och snackade skit och hade det verkligen super trevligt. Klockan började närma sig allt mer 23.30, tiden vi skulle börja spela. Jag började göra mig i ordning, och tog ett glass eller ja 2 kanske, glas bubbel :) 


Så blev det dags att böra spela. Till en början var det väldigt lite med folk, men dom ramlade in senare på kvällen. Spelningen gick bra, bästa vi haft ute tillsammans, och det känns riktigt bra. Ägarna var nöjda med, det ser ut som att det kan bli mer spelningar på en annan resturang/krog dom äger här i jul. 
 
BREDDBANDET!!


Söndagen drog jag och J oss i stugan länge, vi åt en super mysig frukost framför brasan. Pratade, snuttade och hade det så himla mysigt. Senare på eftermiddagen städade vi ur stugan, låste och åkte hem till mig igen. Där mumsade vi lite chips, började se en serie på svt Monster heter den, ojoj säger jag bara. Har kommit ut ett till avsnitt nu som jag bara måste se. 
I morse när klockan ringde vid 07, klev min älskade J upp. Tog en dusch, dukade fram frukost och vi åt tillsammans. Sen var det dags att säga hejdå. Kysste min älskade och sen la jag mig någon timme till. Lyx!

 


Nu sitter jag nere hos grannen igen med vovvarna! Skönt att få sällskap av dom och inte vara helt ensam efter en helg med massa aktivitet och sällskap, blir inte lika tomt då. Jag hoppas ni har haft en fin helg med!

Kärlek, Kramar And Rock´n Roll / Tessie ♥
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Oj vilken mysig helg du hade och kul med spelning :-D Kramis

2:a kommentar, skriven , av NICOLE:

Låter som du haft det riktigt bra :D

3:e kommentar, skriven , av Alice Lindström:

Vad roligt att spelningen gick bra!

4:e kommentar, skriven , av Matilda Berlin:

Men åhh så mysigt det låter!! Kram <3

5:e kommentar, skriven , av sara:

Det lät som en riktigt bra helg :)

6:e kommentar, skriven , av My:

Men åh så rolig och mysig helg :D

7:e kommentar, skriven , av madabouttea.se:

Så roligt och mysigt!

8:e kommentar, skriven , av Gabriella :

Åh så mysigt!!

9:e kommentar, skriven , av sarah:

okok =) det är bra den är god da =) hur är det sa

10:e kommentar, skriven , av Ida Lindborg ♡:

Åh vad mysigt!!

11:e kommentar, skriven , av MADDISENJ.SE:

Åh men tack för de värmande orden om min blogg. Lät som en riktigt härlig helg!!

12:e kommentar, skriven , av NICOLE:

SV; skönt att inte vara ensam om bloggstrul men det är så tråkigt ändå :/

13:e kommentar, skriven , av corneliaeriksson.blogg.se:

Vad mysigt det låter med en stuga!

14:e kommentar, skriven , av Ida Lindborg ♡:

Så mysigt!

Kommentera inlägget här ↴