Heart Chat Bubble - Kaknästornet

Kaknästornet

publicerat i © Foto, ♡ Vardag;
(Bilden är tagen när vi går ner mot hissen)
 
I fredags när jag kom till Stockholm tog jag mig hem till min älskade Jonas. Jag fick dock vänta någon timme på att han skulle komma, eftersom han jobbade lite senare än var det var tänkt. Men jag hade sällskap av min fina svärmor så jag var inte helt ensam. När Jonas till slut kom hem åt vi middag tillsammans. Det serverades färska räkor, bröd, alkoholfritt vin (under behandling dricker jag inte alkohol), hemmagjord aioli. Vi tände ljus och hade det så himla mysigt tillsammans. :) 

Dagen efter, alltså lördagen så ville jag och Jonas ta tillflälle i akt. Inga barn och tillgång till bil. Så vi tog oss till kaknästornet och tog en fika tillsammans där. Det var skönt med egentiden och att få komma i väg bara han och jag, det var inte igår om man säger som så. När vi sedan kom tillbaka ner till själva lobbyn där man tar hissen upp så har dom en liten shop. Jag säg en myntpress, som pressar mynt till en liten bricka, man kunde välja mellan 6 eller om det var 7 motiv. Man stoppade i mynten och sedan vevade man på en stor rund spak, som sedan fick 3 hjul att snurra och pressa ihop mynten. Jag gjorde denna.. :)

 
Men jag måste säga att söndagen var bästa dagen. Vid 12 hämtade Jonas barnen. Jag gjorde mig i ordning undertiden han hämtade dom, och sedan åkte vi till princess bageriet sundbyberg, väldigt mysigt bagerie. Jag rekomenderar det verkligen!! 
När vi kom dit mötte vi upp barnens farfar, alltså min svärfar. 
Han bjöd på fikat vi åt tillsammans, och efter det små shoppades det lite. En mysig förmiddag. När vi sedan ska skiljas och åka ger svärfar barnen ett varsitt påskägg eftersom han ska resa utomlands nu i någon vecka och inte är hemma till påsk. Men det slutar inte där. Utan även jag får ett fint, stort, rosa ägg fylld med lite lyxigare inehåll. :) Jag blev givet super glad! ♥

Kvällen spenderade vi alla tillsammans hemma, god mat och mys i soffan innan läggdags. Jag ska förmodligen tillbaka på fredag igen, men då bara stanna till söndag förmiddag. Åker annars tillbaka till Örebro på måndagar. Men nu ska jag läggas in på sjukhuset på söndag eftermiddag i några dagar på sjukhuset och behöver vara här extremt tidigt på måndag morgon. Så då blir det så här. Det var en liiiiiten uppdatering om helgen. Den har i det stora hela varit fin, mysig. Inte så mycket värk, och inget illamående. Wohooooooo... :)

(bilden är tagen på söndagen, när vi mötte svärfar i sumpan. Jag orkade sminka mig lite, känner mig fin här.)

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Vilken mysig helg du har haft och fin bild på dig! Kramis

2:a kommentar, skriven , av NICOLE:

Skönt att du sluppit illamående, det lät som en fin helg <3 så glad för det. Stor kram till dig fina

3:e kommentar, skriven , av Jasmine:

Värmande att läsa att ni hade en så mysig helg tillsammans. Det gör mig glad!

Väldigt fin bild på dig - du är vacker!

(Sent) Svar: Tack för din kommentar.

Kram

4:e kommentar, skriven , av Linda:

låter som en trevlig helg! :)

5:e kommentar, skriven , av Johan:

Kaknästornet har jag bara varit i en gång, typ för 13 år sedan när vi var i Stockholm på semester med familjen... åren går så fort...

Hur går det med behandlingarna och livet i stort nu? Förstår att helger som de här är mer än guldvärda just nu, men hur ser det likssom ut och framförallt, hur mår du?

6:e kommentar, skriven , av sarah:

åh fin bild

7:e kommentar, skriven , av Amanda CL:

Då var du i närheten av mig, jag bor vid Gärdet, vet inte hur långt det är till Kaknästornet från mig dock men tror inte det är jätte långt ser det från gatan jag bor på :P
Coolt med mynten

sv: tack!

kramar <3<3<3

8:e kommentar, skriven , av sarah:

varsegod =)

9:e kommentar, skriven , av madabouttea.se:

Du är jätte vacker!

Kommentera inlägget här ↴