Heart Chat Bubble - Gammalt till nytt!

Gammalt till nytt!

publicerat i © Mobilbilder, ♡ Vardag, ✯ Inredning;
I går kväll fick jag feeling, jag hade så pass täppt näsa att jag inte kunde lägga mig för att sova. Så jag tog fram färg, sandpapper, roller och pensel och började på ett projekt jag tänkt göra ett tag. När jag flyttade till den här lägenheten för lite över 1 månad sedan så fick jag äntligen plats med mitt furu köksbord som jag fått för många år sedan av min styvfar. I min gamla lägenhet hade jag ett runt vitt bord som fick skänkas bort när jag flyttade. Till det köpte jag 4a stolar som då var gröna, men jag fixade i ordning 3 st så dom blev vita. Den 4e stolen ska också fixas så klart, men den har varit på lagning :) 

Så tillbaka till mitt litte projekt jag hade i går kväll. Jag bestämde mig alltså för att måla själva toppskivan vit. Så jag började med att sandpappra lite, sedan en sväng med grundfärg. Jag hann också måla ett lager med vitt, men såg i morse att jag behövde en sväng till. 
 
 
 

Jag är nöjd med resultatet, lite av skavanker syns igenom, och färgen kommer ju att nötas och det kommer släppa på sina ställen. Men det är ju bara måla igen om man vill. Jag gillar hur det vita gifter sig med furun. Sen går den så bra ihop med min furusoffa. Tänkte måla den först, men insåg när jag fick ihop allting att det passar bra så här. Skivan vit, stolarna vit, under redet på bordet furu samt soffan i furu. :)

Min förskylning har tyvärr blivit lite sämre. Var i behov av nässpray rätt akut så jag hörde av mig till min älskade lilla mor och hörde om hon kunte köra mig till affären i byn. Det kunde hon! :) När vi väl var på affären ville jag även köpa hem en fin bukett med blommor att sätta på det nya fina bordet. Men seriöst nu!! Varför är buketter i affärer så sjukt dyra? En del buketter har ju inte ens nå blommor, eller så är dom vissna och tröttna redan. Det blev ingen bukett. Men jag gick över till vår lilla blomsterbod i byn och där hade jag sådan tur att att några otroligt vackra rosor sjöng på slutversen och jag fick dom för ett bra pris tillsammans med lite utfyllnad, betalade 50:- Hur vacker!? 



Sen ställde jag upp allting tillsammans med buketten och jag kan bara säga en sak. I LOVE IT! Herregud så bra det blev. Jag är så nöjd, och jag är också otroligt stolt över mig själv. Är inte den som har så bra tålamod eller så där super duktig på att sätta ihop saker och ting. Men detta, wow!  Vad tycker du? :)

 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av enna:

Så fint med blommorna!
Sv. Jag har varit en kort stund i skolan och därefter blev det en frappe ;)

2:a kommentar, skriven , av ullie:

jätte fint ja är ju för bara vitt så vitt överallt för mej såklart att jag gillar ditt bord =)

3:e kommentar, skriven , av ullie:

ja det är därför så bra me accentfärger
just nu har jag ju beige o lite svart :D
ditt rosa är så fint

4:e kommentar, skriven , av Hanna:

Blev super fint!!
Jag frågade faktiskt en killkompis idag 🙈 så de blir nog super 👌🏼

5:e kommentar, skriven , av Hanna Karlsson:

Vad snyggt det blev!

6:e kommentar, skriven , av Sara Ekman:

så fint det blev :)

7:e kommentar, skriven , av Hanna:

Jasså åh den verkar as bra ska testa sminka mig med den idag hade jag tänkt 😍 vi gifter oss nästa sommar i slutet av sommaren!

8:e kommentar, skriven , av Julia Svensson:

Åh så fint det blev!

9:e kommentar, skriven , av Louise:

Det blev så fint! :D

10:e kommentar, skriven , av Jasmine:

Vilket fint resultat! Blombuketten gjorde sig väldigt fin på det tillfixade bordet. Kul!
Kram

Kommentera inlägget här ↴