Heart Chat Bubble - Blodbrist...

Blodbrist...

publicerat i #FuckCancer, ♡ Vardag;
Natten var i stort sätt sömnlös, mer eller mindre bara vridigt mig i sängen och tankarna har farit till dom mörkaste av platser. Vid 08.00 ringde mitt larm och det var bara att kliva upp och ge sig i väg mot sjukhuset. 

Nere på rönken var jag i ca 75min, sen efter det köpte jag mig frukost och begav mig till andra sidan av sjukhuset och kvinnokliniken där jag får dropp varje vecka. I dag togs även prover inför cellgifterna jag skulle ha fått nu på torsdag. Ja, jag skriver fått för att det kommer inte bli av. 

När jag lämnat sjukhuset tar det inte lång tid innan en av mina kontaktsköterskor ringer upp mig och informerar mig om att mina prover indikerar på att jag har ett blodvärde som är ja, en hel del för lågt. Där får jag då också min förklaring till varför jag den senaste tiden haft huvudvärk och varit mer orkeslös och slö en vanligt, jag har trott de varit en biifekt. Men, vi kommer fram till att jag på torsdag ska få 2 påsar blod i samband med cellgifterna och lägger på. Det går en stund sen ringer min telefon igen, och jag hör samma röst i telfonen. Min läkare vill då att jag ska avvakta med cellgifterna denna vecka på grund av detta och i stället få 3 påsar blod på torsdag. Så med andra ord är min 4e behandling med cellgifter framflyttas. 

Jag har lite blandade känslor över det. Självklart är det viktigt och super att jag ska få blod nu när jag har den blodbrist jag har, men det är segt att behandlingen flyttas fram. Jag vill bara bli klar, over and done om du förstår. 

Har jag tur kan provsvaren från DT´n jag tog i dag ha kommit tills torsdag eller iaf fredag. Jag är så nervös, orolig över vad det svaret kan innebära. Försöker att inte tänka på det utan tar en dag i taget, timme för timme. FUCK CANCER säger jag bara, FUCK FUCK FUCK!!!!!!!!!!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av ullie:

ja du vännen jag förstår dej hatar denna jäkla sjukdom
hoppas det hjälper dej så du mår bättre med nytt blod förstår om det känns jobbigt kämpa på kramar

2:a kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Kan inte föreställa mej hur jobbigt... Absolut bra att du får blod men det klart du bara vill "bli klar"... Tummar och tår för DT!! <3<3<3

3:e kommentar, skriven , av Yasmine:

Håller tummarna att du får det svaret du vill ha! Kram <3

4:e kommentar, skriven , av NICOLE:

Å förstår att du är delad där. Men det blir bra <3 Håller tummarna för dig, som vanligt. Du är i bra händer. Kram

5:e kommentar, skriven , av blondina:

Jag lider med dig verkligen :( inte lätt.. usch. sv; Ja men vi sågs igår vid lunch..hände lite saker som gjorde mig arg dock. fattar inte att folk vill ha så mycket drama..dont get it..vuxna människor så kollegan och jag hade mycket att prata om.. Ja men precis, jag förstår exakt va du menar <3

Kommentera inlägget här ↴