Heart Chat Bubble - Vad pysslar jag med!?

Vad pysslar jag med!?

publicerat i ♡ Vardag;
Ja, det var som sagt ett bra tag sedan jag hade bloggen aktiv. Det har hänt en hel del sedan 2015. Jag kommer inte kunna ta allt. Men jag kan berätta vad som just nu händer och sker i mitt liv. Jag har ju inte bara blivit äldre, lite klokare också måste jag få erkänna. :)

När jag skrev sist så gick jag ett fotogrundår på en folkhögskola här i närheten av mig. Det var ett år som jag utvecklades otroligt mycket på inom mitt fotoseende och fotospråk. Vi fick lära oss så otroligt mycket och ta del av så många bra föreläsare och upplevelser. Året slutade med en slututställning på Hudiksalls Museum, där hela klassen ställde ut sina slutarbeten. Jag förälskade mig i cyanotopi, älskar att gå just från digital bild till att framkalla det analogt och allt det som hör till. (kan berätta mer om det om intresse finns).

När det tog slut flöt jag omkring lite. Blev att jag hängde i Skåne en hel del under den sommaren. Sen har det varit lite av allt möjligt på min agenda. Jag fumlade omkring. Men till sist blev det att jag pluggade lite, läste upp lite ämnen som jag under gymnasiet inte fixade just då. Hann inte klart, men jag började, sen hände det för mycket i livet som gjorde att jag inte kunde hitta disiplinen att få ihop saker. 

Jag har känt sedan jag slutade grundkursen att jag inte riktigt var färdig, att jag ville fördjupa mig mer i cyanotopi, mörkrumsarbete och mitt bildseende. Så, jag visste att skolan jag gått på tidigare har 1 kurs till, som är på distans på 100%. Ett fotoprojekt år. Jag tog kontakt med min ena lärare jag haft som håller i den kursen och frågade mer eller mindre rakt ut om det var så att OM jag fick en plats i den krusen kunde få vara i mörkerrummet på skolan för att jobba fram bilderna som jag i så fall tänkt göra i cyanotopi. Svaret kom snappt, och det var ett JA! 

Nu hade jag alltså 1 vecka på mig att skicka in 1 bildserie på 10 bilder, eller 2 bildserier där det var 5 bilder i varje. Jag letade igenom mina bilder och hittade 2 olika serier jag ansökte med. Sen skrev jag också självklart mitt personligabrev där jag förklarade lite mer ingående vad det var jag tänkt jobba med under året. 

Att vänta är inte min starka sida. Det blev intervjue på telefonen med min förra lärare, det kändes bra och magkänslan sa att detta kunde helt ärligt ske. Han fick inte säga nått där och då eftersom det ska skolan meddela senare. Jag sökte kursen i april, fick vänta på svar tills Juni. JAG FICK EN PLATS!!! 

I går var det första dagen. Under detta år kommer vi att ses 6-8 gånger allihopa. Dom gångerna kommer vi ses under 2 dagar. Det är spännande och lite läskigt. Nu ska jag alltså ro hem ett projekt. Jag har mina tankar och ideér som sagt. För att nämna lite, så har jag tänkt mig KROPP, naket, mörk/romantik. Jag vill att bilderna ska spegla lite av det som jag gått igenom. Kommer bli rätt tunga, mörka bilder men med twisen mycket hud. 

Jag ser fram emot att få utveckla mitt bildspråk och att fortsätta utmana mig själv som fotograf, eftersom man aldrig är färdig, det är en sak som är säkert!

Så det är väl lite vad jag pysslar med just nu iaf. :) Första träffen blir den 5-6 september. Då ska vi alla presentera våra projekt för varandra osv. Spännande!! 

Så, nu vet ni lite vad jag pysslar med, och kommer pyssla med fram till 2018 (juni).

Kärlek, Kramar And Rock´n Roll / Tessie ♥

 

Kommentera inlägget här ↴