Heart Chat Bubble - Kristaller

Kristaller

publicerat i © Foto, ♡ Vardag;
För 2 veckor sedan var det medeltidsmarknad i stockholm. Jag och Jonas var där och glad för det är jag. Jag fyndade verkligen. Jag hittade 3 kristaller som fick följa med mig hem. Dom kostade 50:- st, och 10:- för att få dom i ett läderband. Det är rena rånet, jag är så glad över att äga dom, vackra magiska. Dom har olika egenskaper så klart!

 
 
Jaspis egenskaper;
Lugn och helhet. Ger skydd och jordar energier och kroppen. Ger mod att ta itu med problem och hjälper dig att vara ärlig mot dig själv. Rensar bort elektromagnetiska utsläpp och andra föroreningar.



Onyx egenskaper:
Skänker livsglädje och styrka. Ger bättre kontroll över känslor. Hjälper dig att tro på dig själv och underlättar inlärning. Onyx påstås innehålla minnen av sådant som hänt bäraren. Så kan användas till psykometri och berätta historien. Mycket bra i arbete med att läka skador och trauman från tidigare liv som påverkar oss i nuvarande liv. Stärker hår, hud och naglar. Skapar balans mellan maskulina och feminina sidor. Skyddande.

 
Rosenkvarts egenskaper:
KÄRLEKSSTEN! Ger trygghet och förlåtande. Harmoni och balans. Hjälper oss att lösa upp gamla mönster och ge plats för nya positiva. Lär dig att älska dig själv och för in kärlek i ditt liv. Mycket bra mot strålning. Ont i bihålorna – massera där med en rosenkvarts.
 
 
 
 
 


Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av blondina:

woow vilken härlig blogg du har och vilka bilder :) Keep up da good work <3

2:a kommentar, skriven , av Johan:

Bra att du är nöjd med kristallerna!
Onyx finns det en högtalare som heter ;)

SV: Haha ja, det var det verkligen... Åren går fort... 2005, det är ju fasen 13 år sedan... nästan halva mitt liv... :O

Hoppas du får ihop allting till vernissagen nu och att du mår någorlunda okej efter omständigheterna, Tessie!!!

3:e kommentar, skriven , av sarah :

åh fina =O

4:e kommentar, skriven , av Boel:

Åh vad fina <3

Kommentera inlägget här ↴