Heart Chat Bubble - Cellgifter & Strålning

Cellgifter & Strålning

publicerat i #FuckCancer, ♡ Vardag;
Ja då var det snart slut på denna vecka. Jag är totalt slut som människa just nu. Jag har varit förstoppad i 5 dagar, vilket innebär att jag ser höggravid ut, men det är inte trilingar utan en bajs-bäbis. Jag hoppas att det snart ska ge med sig. Jag mår illa, och får inte i mig nått att äta när det är så här. 

Det är medecinerna jag äter som gör att jag inte får gå på toa, jag har fått läkemedel för att få i gång magen men det har inte riktit tagit som det skall än. 

I måndags åkte jag med min älskade mor till Örebro. Jag fick träffa min läkare, samt kontaktsköterska. Efter det var jag på min första strålning, jag fick ockå ett shema för den kommande tiden, fram till den 11 april. 

Måndag - Fredag är det strålning varje dag, och tisdagar har jag cellgifter. När jag strålas tar det bara några minuter, medans att få cellgiterna tar ca 2h. 

Jag bor på ett pantienthotell i Örebro. Scandic Grand! Det är väldigt fint här, mysiga rum och fin personal. Dom håller på renvoera på hotellet så lite stök och buller på dagarna är det. Men om man bortser från det kan jag inte klaga på boendet jag fått tilldelat mig. Det är ju här jag kommer att bo på veckorna. 

Denna vecka kunde som sagt min mor åka med mig till Örebro, men hon kunde bara stanna tills i dag. Så vid 12 snåret åkte hon mot tåget och började resan hem till Hälsingland igen. Det känns lite tomt att stitta ensam på rummet, men samtidigt är det lite skönt med egen tiden. Jag håller tummarna att magen ska komma i gång, så jag får gå på toa. Jag har i dag fått äta en smörgås får se om jag får behålla den. Jag vill verkligen inte behöva spy igen. 

Om jag inte får gå på toa i dag eller i morgon på morgonen kommer jag läggas in på sjukan, eftersom man inte kan bo på hotellet på helgerna (jo om du står för konstaden själv, men de har ja ej råd med.) Så håller verkligen tummarna att jag får gå på toa, så jag kan åka till Sthlm i helgen och träffa mina bonusbarn och karl i helgen. ♥

Nå, nu är det nog om detta. Jag ville bara uppdatera lite. Jag skriver snart igen. Sköt om er! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Johan:

Hoppas magen kom igång sen och att du trots allt fick/har en fin helg, Tessie!

2:a kommentar, skriven , av Jasmine:

Fint att få en uppdatering från dig. Fortsätt att ta vara på dig!
Kram

3:e kommentar, skriven , av madabouttea.se:

Men fy stackare! :( Jag hoppas verkligen att alt ordnar sig och blir bättre för dig snart <3

Kommentera inlägget här ↴