Heart Chat Bubble - Besked...

Besked...

publicerat i #FuckCancer, © Mobilbilder, ♡ Vardag;
Jag vet inte hur jag ska börja, eller vart, eller rättare sagt hur jag ska få ihop allting utan att det blir långt och svårt att hänga med. Men, jag har inte varit aktiv här på några veckor. Anledning är för att jag väntat på svaret från Uppsala, jag har ockås haft en hel del problem som gjort att jag varit in och ut på akuten med min nya kateter jag fått. Katetern strular än, men har pratat med läkare om det och det är tyvärr så här det är att leva med den.

Men det som gör att jag nu skriver är att jag i dag fick det samtal jag väntat på. Ett samtal som jag befarade. Jag ska försöka ta detta lite från början. 

I inlägget här under så skrev jag om min resa till Uppsala. Att jag var på väg ner dit för att göra en PET/CT (klicka HÄR  för att läsa om vad det är). Efter detta har jag väntat på att få ett samtal från min läkare. I veckan var jag in under 1177, för att kolla om provsvar kommit från nått helt annat. Men insåg att man där kan läsa anteckningar från sin läkare, vilket jag inte visste. Jag kunde inte hejda mig och gick in. Efter jag läst det jag läste strömade tårarna, oron spred sig som en löpeld och jag ringde både min älskade J och min mor

Detta var sent på kvällen, och enda nr jag kunde ringa var till "gynavdelningen´s jour" typ. Jag ringde och förklarade det jag läst. Hon jag talade med beklagade att jag läst det där och att min läkare inte tagit kontakt med mig innan. Jag bad henne meddela min läkare att ringa mig omgående och hon skulle lämna en lapp. Jag hörde inget på 3 dagar, sen ringde telefonen idag. 

Till min förvåning är det en sköterska från Örebro som ringer mig och vill boka in ett möte. Jag låter ju uppenbarligen chokad då jag inte förstår varför. Hon frågar då mig om jag fått prata med någon läkare om detta, och svarar som det är. Tillbaka säger hon att det är beklagligt och att hon skall se till att en läkare ringer mig omgående. Det tog ca 1h, sen ringer telefonen. 

Med darrig röst, och tåtarna i halsgropen svarar jag och hör att det är den läkare jag sökt på andra sidan luren. Han beklagar att jag fått reda på infon som jag fått innan, han beklagar också att han inte ringt innan. Han väntade på att Örebro skulle höra av sig till honom, men dom ringde mig direkt i stället. 

Av samtalet får jag då berättat för mig att bilderna som togs i Uppsala visar att det i underlivet/buken finns en liten lymfköttel som blivit aktiv. Man utgår från det värsta, och med stor sannolikhet blir det ytterligare strålbehandling. Så med andra ord, är jag rätt tom just nu. 

Det som kommer ske är att jag den 24 - 26 oktober kommer att åka tillsammans med min mor ner till Örebro. Jag kommer göra nya prover, ny PET/CT, samt träffa mina tidigare läkare jag hade när jag gjorde min senaste cancer behandling i feb - maj. Jag skall även träffa dom från strålavdelningen för att planera inför behandling. Det är otroligt läskigt, och den här gången känns det tuffare rent psykiskt en sist.

Det är en av dom anledningarna till att jag inte skrivit, jag har inte ritkigt varit mig själv helt. Jag har knappt ätit, sovit eller existerat känns det som. Men, skriva är nått jag behöver få göra. Jag tänker inte stänga ut känslorna som jag gjorde förra gången, jag behöver ventiliera dom och få stöd. 

Jag är tacksam för det stödet jag fått hittils, tack! 

En dag i taget, och jag säger som sist. FUCK CANCER!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av sarah:

åh kan för stå

2:a kommentar, skriven , av ullie:

men åhh snälla du va det måste va jobbigt för dej
så beklagligt att de inte ringer usch ja har varit med om det .
skickar stor styrke kram o hoppas allt löser sej til det bästa kramar om

3:e kommentar, skriven , av Matilda Berlin:

Men alltså fyyy! Sitter här med tårar i ögonen.. Kan verkligen inget annat än hålla alla mina tummar och tår för dig och skicka alla världens kramar <33

4:e kommentar, skriven , av Yasmine:

Nej fy vilket hemskt sätt att få veta. Riktigt dåligt av sjukvården kan jag tycka! Skönt att du har folk i din närhet som hjälper dig <3

5:e kommentar, skriven , av enna:

Styrke kramar skickas!

6:e kommentar, skriven , av NICOLE:

Men åh.. så tråkigt att läsa.. Men jag håller mina tummar för dig!

7:e kommentar, skriven , av Ellen Gräntz:

Åh, hjälp vad tungt. Så ledsen att du behöver gå igenom detta. Massa kärlek och styrka <3

8:e kommentar, skriven , av blondina:

Usch förstår du har de tungt just nu :( beklagar verkligen

9:e kommentar, skriven , av Emma Engström:

Massa kramar!!

10:e kommentar, skriven , av Hanna:

Men åh gud vad tråkigt besked :( <3

11:e kommentar, skriven , av Jessica Högberg:

Men hjärtat, så här får det inte gå till! Inte nog med att man har en besvärlig sjukdom liksom... Håller tummar och tår att allt går bra och så smärtfritt som det bara är möjligt! <3<3<3

12:e kommentar, skriven , av Johan:

Åhmen gud Tessie, jag hoppas verkligen det går som drt ska nu imorgon och resten av veckan! Tycker det är så dåligt att det sköts som det gör, inte bara där, utan överallt. Alla skyller på varandra, men som sagt och återigen, jag hoppas iaf att det går bra nu!!!

SV: Jamen ellerhur, visst är det så! Inredningsdetaljer kan verkligen göra såå mycket!

När du skrev din kommentar hade jag det inte så bra, var förkyld i nästan fyra veckor, men nu är den envetna förkylningen äntligen borta, så nu är det bättre igen!

Jag läste inlägget du länkade till också och alltså... med det inlägget, fyllt av framtidstro, hopp och fortfarande en gnutta tvivel i att det faktiskt kunde vara sant, att cancerjäveln äntligen var borta, då gör det ännu mer ont att läsa det här inlägget nu... En stor jävla kram till dig och jag hoppas verkligen du reder ut det här nu, för en sådan fighter som du är så är du fan värd det och lite till! <3

Kommentera inlägget här ↴