Heart Chat Bubble - Ja, cancer är kul!

Ja, cancer är kul!

publicerat i #FuckCancer, © Mobilbilder, ♡ Vardag;
 
 
Till er grabbar som i dag tyckte att peka, skratta och tydligt håna det ni såg.. Tänk snälla ett steg till! Framför er står en kvinna som för bara någon dag sedan var tvungen att skiljas från sitt hår. Som för första gången i livet var modig nog att våga ta av sig mössan på affären och blotta sin skalle.

Tänk ett steg till innan ni pekar och skrattar och tydligt gör narr av någon.

Jag ville skrika ut "Ja, cancer är skit kul!!". Men jag frös. Jag fylldes av skam och en enorm sorg. Jag sa inget. Men jag tog inte heller på mig mössan. Jag handlade det jag var där för. Men väl vid kassan såg min mor att jag var nära att brista.

Jag tog nycklarna och gick till bilen. Väl i bilen kom tårarna, och allt jag önskar att jag hade sagt.

Jag har känt detta förr. Jag har tidigare varit utstött och mobbad för min vikt. Men detta!! Detta är nått helt annat och det gjorde ont på ett ställe jag aldrig tidigare känt denna smärta och framför allt skam.

Snälla du, tänk dig för nästa gång. Även om du kanske blev chockad och det var din spontana reaktion, försök att tygla dig. Dina handlingar bringar en sådan enorm olycka.

Det är så här cancer ser ut. Men JAG är inte cancer! 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Jonas:

Jag blir så jävla ledsen och besviken. Önskar så att jag hade varit där vid din sida då det hände. <3 <3 <3

Svar: Önskar jag med hjärtat! <3
photobytessie.blogg.se

2:a kommentar, skriven , av Yasmine:

Fy vad hemskt! Så gör man inte! De där ungarna ska verkligen skämmas.

3:e kommentar, skriven , av sarah :

åh jobbigt vännen .. du är fin en då =)

Kommentera inlägget här ↴