Heart Chat Bubble - Summer week - Hudiksvall!

Summer week - Hudiksvall!

publicerat i © Mobilbilder, ♡ Vardag, ♬ Musik;
Under veckan som varit har det varit summer week i stan, Hudiksvall. Det innebär att dom sätter upp tält, stor scen och gör bar, och långbord mitt i stan nere vid sjöbodarna. Varje dag är det olika live band som seplar. Det är fantastiskt underbart och trevligt, på alla sätt. 

Under denna vecka var jag där Tisdag, Fredag samt Lördag. 
Tisdagen var jag ut tillsammans med en av mina älsta, finaste och bästa vän Sandra. Vi har gått igenom så mycket tillsammans och det finns ingen som står mig så nära som henne. Hon vet mina mörkaste hemligheter och hon kan mig som en öppen bok. Vi har dessutom bott tillsammans nästan 1 år i huvudstaden. Ja ni hör ju, en vapendragare av högsta rang! :)

Denna vecka som var så var hon uppe i Hälsingeskogarna med hennes fantastiska man och fina dotter. Tisdagen kom hon till mig vid 18 snåret och hon och jag drack drinkar, vin och fick sedan skjuts in till Hudiksvall där Rockartyg skulle spela. ( min fantastiska gamla trummis spelar i det bandet och det är ett gäng härliga, fantastiska musiker och grabbar så det kan man inte missa. )

Vi hade en toppen kväll, och träffade på många trevliga människor!! 

 
Onsdagen kom min andra halva upp vid 20 snåret och stannade en hel vecka. Det var så mysigt att ha honom här. Så Fredagen tog vi en dubbeldejt med Sandra och Micke, satt först hos mig och kollade lite roliga youtube klipp, snackade skit och drack lite gott innan vi åkte den stelaste "taxi" resan någonsin in till stan. Han som körde var verkligen en skum typ måste ja säga. 

Väl inne i stan fick vi stå ett bra tag innan vi hittade någonstans att sitta, men vi hade det så härligt tillsammans som vi 4a alltid har måste jag erkänna. :) Sen var grabbarna i The Yankees så jävla bra, precis som året innan när vi 4a var där tillsammans och lyssnade på dom. 
 
 
Lördagen var det dags för årets cruising i stan. Jag visste att en gammal polare saknade chaffis till sin pontiac catalina 60, och Jonas var mer en villig att tänka sig köra, så jag hade hört av mig redan kvällen innan till honom för att provköra osv. 

Så när klockan var runt 13 snåret mötte vi upp Kim och begav oss mot stan för att göra systemet, sedan kollade vi på bilutställning. Efter det åkte vi hem, svirade om och rörde oss mot stan med bilen full med folk. Kvällen var händeslerik på många sätt. Allt en cruising ska innehålla var med den kvällen vill jag lova. Den enda jag känner var tråkigt och synd var att vi missade Rockartyg och att träffa Sandra och Micke en sista gång. Vi la oss den kvällen vid 04 snåret. 
 
 
Sen i går, Tisdag åkte Jonas hem och i Söndags åkte Sandra med familj hem till Värmland igen. Så nu är jag åter igen "ensam" här i Hälsingland. 

Men det har varit en fantastisk vecka, och helg! TACK!! ❤
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Johan:

Åh det låter verkligen som en härlig vecka! det är du värd!!!

Måste ju fråga, vad var det för skumt med taxichauffören? ;)

Hur mår du annars just nu? vad händer?
Du får gärna uppdatera mig, för som du märker så är jag sämst på att blogga just nu...

Ta hand om dig!

Kram!

2:a kommentar, skriven , av Annika:

Jag har också en kompis som är som en syster för mig. Vi har också gått igenom allt genom åren. Ni ser ju ut att ha haft det trevligt. Önskar dig en trevlig avslutning på veckan.

Kommentera inlägget här ↴