Heart Chat Bubble - Bagar barnbarn..

Bagar barnbarn..

publicerat i © Foto, ♡ Vardag, ♥ Bak&Mat;
I dag har jag bakat bröd för första gången någonsin. Jag gjorde kakor lite snabbt och hittade då ett paket med torrjäst i min baklåda. Jag har snart slut på bröd här hemma och tänkte för mig själv, att undra om jag kanske kan hitta på nå med det!?

Tanken varade inte länge innan jag satte i gång. Det blev ett enkelt bröd. Innehåller torrjäst 1 pkt, 1msk honung, 3 1/5 dl vatten och 7-8 dl vetemjöl. Sen toppade jag det med flingsalt innan jag körde in det i ugnen.

Jag måste säga att jag är både imponerad av mig själv, lite stolt också men framför allt känner jag att bagar blodet visade sig lite extra. Min älskade morfar är ju bagare, drev ett bageri här i stan i över 40 år innan han sålde det vidare. Så nog är jag ett bagar barnbarn alltid! 
Jag kommer att baka bröd fler gånger, det är en sak som är säkert nu när jag fått blodad tand.
 
 
 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Netti Starby:

Åh jag älskar hembakad bröd och speciellt nybakat! <3 Kramis

2:a kommentar, skriven , av Lisa:

Vad gott det ser ut. Duktig du är :)
Har faktiskt inte heller bakat matbröd någon gång men det är ju så gott så jag måste också ta mig i kragen och försöka :)
Kram <3

3:e kommentar, skriven , av Malin:

Muuuuums vad gott ❤️❤️ Kram

4:e kommentar, skriven , av Emelie andersson :

Åh vad gott och så fint 🥰 alltid gott med hembakat!

5:e kommentar, skriven , av ullie:

ja vi brukar göra det ofta eller ja frallor det är smidigt
tycker det är dåligt men ja man märker vem eller vilka vänner som finns kvar efter såna saker
ta hand om dej kram

6:e kommentar, skriven , av cassandra gigel:

åh så gott :D

7:e kommentar, skriven , av Emma Engström:

Men vad roligt att ha bakat bröd, minns inte när jag gjorde själv sist?! Är inte alls duktig på det och har inte tålamod om det ska jäsa haha, men kanske blir bättre på det! KRAM <3

8:e kommentar, skriven , av Amanda CL - Life is art:

det ser jättegott ut!
det är så gott med eget bröd. Önskar jag tog mit tid att baka oftare och göra det och frysa in

9:e kommentar, skriven , av Jasmine:

Kul att det blev lyckat!

Svar: Tack, det gör mig glad att du gillar sidorna för september i min bullet journal. Kul att du också har en journal. Låt funktion snarare än dekor styra. Känns det utmanande att rita/teckna kan stickers eller dekorationstejp vara ett alternativ. :)

Kram

10:e kommentar, skriven , av Alicia:

Älskar att baka bröd! så himla gott!

11:e kommentar, skriven , av Yasmine :

Vad roligt att din morfar var bagare! Kul att brödet blev lyckat 🙂

12:e kommentar, skriven , av Hilma Eklund :

Men åh mysigt med brödbak! Ser ut att ha blivit superfint ju! ❤️

13:e kommentar, skriven , av Mirre:

Ohh så gott det ser ut, nom nom

Kommentera inlägget här ↴